پوست و مو

خواص روغن سیاهدانه و نحوه مصرف آن

مصرف روغن سیاهدانه

 

خواص روغن سیاه دانه

روغن سیاهدانه یک محصول کامل برای رفع مشکلات و بیماری ها شناخته می شود. این روغن با کاهش کلسترول بد در بدن می‌تواند شما را یاری کند که از بیماری‌های قلبی و عروقی خود را دور نگه دارید. روغن سیاه دانه برای بهبود علائم آرتروز مفصلی، کاهش علائم آسم و کاهش ناراحتی معده نیز تاثیر فراوان خواهد داشت. در مبحث زیبایی پوست و مو، استفاده از روغن سیاهدانه نیز ویژگی های مختلفی به همراه دارد. روغن سیاه دانه برای درمان شوره سر و تقویت رشد مو، بسیار مفید است. این روغن می تواند پوست شما را از رادیکال‌های آزاد حفظ کرده و به واسطه خواص آنتی اکسیدانی که دارد مشکلات متعدد پوست و مو را برطرف نماید.

  • کاهش درد عضلانی

درد عضلانی به‌ درد ماهیچه‌ای معروف است و در خیلی از افراد شایع است. این مشکل به‌دلیل تنش عضلانی، ورزش بیش‌ازحد، جراحت در فعالیت‌های فیزیکی و غیره به‌وجودمی‌آید. می‌توانید از مقداری روغن سیاه دانه برای قراردادن بر ناحیه آسیب‌دیده استفاده‌کنید و آن را چنددقیقه ماساژ دهید. شما باید برای کاهش موثر درد، این کار را هرروز انجام‌دهید.

  • افزایش شیر در مادران

مصرف سیاه‌ دانه برای زنان شیرده مفید است زیرا باعث افزایش ترشح شیر می‌شود.

  • کاهش شوره سر

روغن سیاه‌دانه به خاطر خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی که دارد برای بهبود مشکلات پوستی مانند اگزما، آکنه، خشکی پوست و پسوریازیس مفید است. ماساژ دادن پوست سر با چند قطره روغن سیاه‌دانه می‌تواند موها را آبرسانی کرده و شوره را کاهش دهد.

  • روغن سیاه دانه برای درد مفاصل

روغن سیاه دانه یک محصول بی نظیر برای کاهش درد مفاصل و روماتیسم مفصلی شناخته می شود. برای کاهش درد مفاصل، افرادی که مبتلا به این مشکل هستند، می توانند مقداری از روغن سیاه دانه را بر طور مرتب و چند بار در هفته بر روی موضع مورد نظر بمالند. در طب سنتی تاکید می شود که ترکیب روغن سیاه دانه با عسل برای درمان درد مفاصل اثربخش است. بخش زیادی از ورزشکاران و افرادی که به صورت سنگین فعالیت انجام میدهند، برای بهبود درد مفاصل و روماتیسم مفصلی، روی به استفاده از این روغن می آورند. فراموش نکنید که یکی از ویژگی های موجود در روغن سیاه دانه، نقش آنتی هیستامینی آن است. به همین علت پس از استفاده بر روی پوست به منظور رفع درد مفاصل، هیچگونه حساسیت پوستی مشاهده نخواهید کرد. اگر قصد دارید از روغن سیاه دانه برای رفع درد مفاصل استفاده کنید، می توانید این روغن را ابتدا مقداری گرم کرده و با مالیدن به موضع مورد نظر، به آرامی ماساژ دهید. پس از ماساژ دادن مفاصل خود سعی کنید با استفاده از یک پارچه تمیز محل درد را ببندید. این کار کمک می‌کند که روغن سیاه دانه به خوبی جذب پوست شما شود و برای کاهش درد مفاصل تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد.

  • بهبود عارضه های پوستی

یکی دیگر از خواص شگفت انگیزی که با خرید روغن سیاه دانه برای پوست خود می توانید به ارمغان بیاورید، رفع عارضه های پوستی مختلف است. روغن گرفته شده از سیاهدانه یک آنتی اکسیدان قوی شناخته می شود. این روغن خواص ضد التهابی متعددی با خود به همراه دارد. قابلیت های موجود در این روغن موجب شده‌اند که از عارضه های پوستی مانند پسوریازیس، خشکی حاد، آکنه و اگزما بتوانید خود را دور نگه دارید. استعمال مناسب این روغن برای رفع مشکلات بیان شده به خوبی تاثیر خود را نشان خواهد داد.

ماسک روغن سیاه دانه و روغن کنجد

اگر به دنبال رفع لک صورت هستید، یک ماسک شگفت انگیز با ترکیب روغن کنجد و سیاهدانه می توانید برای خود ایجاد کنید. همانگونه که میدانید روغن کنجد سرشار از ویتامین e است. این روغن به واسطه خواص آنتی اکسیدانی که دارد، به بهترین شکل از پوست شما در برابر نور خورشید مراقبت خواهد کرد. ترکیب روغن کنجد و روغن سیاه دانه برای پوست می تواند فواید گسترده‌ای داشته باشد. برای درمان مشکلات مختلف و رفع لک صورت می‌توانید این روغن ها را ترکیب کرده و آن را بر روی مواضع مورد نظر بمالید. فراموش نکنید که این پماد می تواند از شما در برابر تابش نور مستقیم خورشید نیز به خوبی مراقبت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *