پوست و مو

فواید روغن نارگیل برای پوست، مو و سلامتی

فواید روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل برای تقویت موها در مقایسه با محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به اینکه خواص روغن نارگیل برای مو گسترده هستند، خرید آن می تواند شما را به شما کمک کند تا بدون نیاز به استفاده از محصولات دیگر موهایی نرم، پرپشت و سالم داشته باشید.

این روزها به واسطه استفاده بیش از حد از سشوار و اتو مو نیز ساقه موها دچار ضعف و شکنندگی می شود.به همین علت باید به منظور مراقبت از تار موهای خود، روی به خرید محصولی باکیفیت بیاورید. با بررسی خواص روغن نارگیل برای مو متوجه می شویم این عصاره شگفت انگیز از میوه نارگیل تا حد زیادی شما را نسبت به بهره گیری از محصولات دیگر بی نیاز خواهد کرد.

خواص روغن نارگیل برای مو

روغن نارگیل به بهترین صورت می تواند از موهای شما در برابر حرارت مراقبت نماید. این حرارت می‌تواند ناشی از تابش مستقیم نور آفتاب، سشوار کردن و اتو کردن موها ایجاد شود. علاوه بر این اگر به دنبال استفاده از محصولی برای ترمیم موهای آسیب دیده و شکننده خود هستید، خرید روغن نارگیل و استفاده از آن را به شما پیشنهاد می کنیم. خواص روغن نارگیل برای مو به این موارد خلاصه نمی شوند. با بررسی فواید روغن نارگیل برای موها متوجه می شویم که این عصاره طبیعی و بی نظیر به شما را کمک می‌کند تا با تقویت فولیکول های مو بتوانید علاوه بر جلوگیری از ریزش آن ها به رشد تار موها نیز کمک نمایید.

یکی دیگر از خواص روغن نارگیل برای مو حفظ رطوبت طبیعی آنها خواهد بود. با توجه به اینکه از میان انواع روش های درمان مو، روغن نارگیل به عنوان بهترین گزینه شناخته می شود، امروزه فروش آن افزایش یافته است.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید روغن نارگیل با کیفیت

روغن نارگیل برای درمان ریزش مو

همانطور که می دانید عوامل مختلفی می توانند در ریزش موهای شما تاثیر بگذارند. با این حال خوشبختانه از گذشته دور تا به امروز از روغن نارگیل به عنوان یکی از راهکارهای درمانی طبیعی برای مقابله با ریزش مو استفاده شده است.

برای بهره گیری از خواص روغن نارگیل برای موها می توانید ۴ تا ۵ قطره روغن رزماری را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کرده و آن را بر روی موهای خود بمالید. با توجه به اینکه این مخلوط به راحتی جذب ساقه مو می شود، میتواند با تقویت فولیکول های مو به جلوگیری از ریزش آنها کمک کند.

درمان شوره سر

یکی از مشکلات رنج آور در ناحیه سر، بروز شوره است. روغن نارگیل یک راهکار اساسی برای درمان شوره سر به شمار می رود. مصرف مرتب روغن نارگیل این اطمینان را به شما میدهد که به خوبی با جلوگیری از بروز شوره سر، خود را از این معضل رهایی می دهید. علاوه بر این مخلوط کردن روغن کرچک و روغن نارگیل نیز یک ترکیب فوق العاده برای رفع شوره سر و درمان آن در اختیار شما قرار می دهد.

بهبود موهای آسیب دیده

چنانچه به دنبال بهبود ساقه ی موی شکننده و آسیب دیده خود هستید، بهتر است از خواص روغن های ارگانیک کمک بگیرید. به طور معمول با استفاده از روغن نارگیل به خوبی علاوه بر جلوگیری از ریزش موها قادر هستید که از آنها در برابر موخوره و شکنندگی نیز مراقبت کنید. در واقع یکی از خواص روغن نارگیل برای مو درمان موخوره و پروتئین رسانی به ساقه ی مو است.

هنگامی که از روغن نارگیل بر روی موهای خود استفاده می کنید مشاهده خواهید کرد که ضمن رفع مشکلات پوست سر، جلوگیری از شپش و رفع خشکی موها، رشد آنان نیز افزایش می یابد.

لطافت و نرمی مو

خواص روغن نارگیل برای مو به واسطه ترکیبات مختلفی مانند انواع پروتئین، ویتامین و مواد معدنی که دارد، متنوع خواهند بود. استفاده از این روغن می‌تواند ضمن حفظ لطافت و نرمی موها، شما را یاری کند تا آنها را درخشان تر نمایید.

رشد مژه ها

با بررسی خواص روغن نارگیل برای مو متوجه می‌شویم که حجم زیاد اسیدهای چرب و ویتامین های موجود در آن می توانند به تقویت فولیکول های مژه کمک نمایند. به این خاطر با استفاده اصولی از آن مشاهده خواهید کرد که مژه هایی پرپشت و درخشان دارید. ابتدای یک یا دو قطره از این روغن را بر روی مژه های خود هر شب بمالید. پس از آن می توانید به آرامی روی به ماساژ دادن مژه های خود بیاورید. قبل از خواب این ترکیب را بر روی مژه خود قرار داده و به هنگام بیدار شدن با استفاده از آب ولرم مژه ها و ابروهای خود را شستشو دهید.

رفع موهای خشک و وز

یکی از مهمترین دلایل شکننده بودن و خشک شدن موی سر، کمبود پروتئین به شمار می رود. بخش زیادی از افراد بدون اینکه مطلع باشند با کمبود پروتئین در پوست سر مواجه هستند، همانگونه که بیان شد برای حفظ پروتئین مو و مراقبت از تار موها، استفاده از روغن نارگیل بسیار موثر است.

روغن نارگیل اصل

روغن هایی که در کارگاه های صنعتی با استفاده از روش پرس گرم تولید می شوند، معمولا کیفیت به مراتب پایین تری نسبت به روغن نارگیل اصل خواهند داشت. تهیه روغن نارگیل با استفاده از روش پرس سرد به خوبی می تواند به شما کمک کند تا برای بهبود وضعیت پوست و موی خود بتوانید از قابلیت‌های آن کمک بگیرید. در عین حال قیمت روغن نارگیل صنعتی بسیار مناسب تر است.

جوانسازی پوست با روغن نارگیل

این روغن می‌تواند برای جوانسازی پوست بسیار موثر عمل نماید. اگر از جمله افرادی به شمار می‌ روید که از پسوریازیس یا اگزما رنج می برید، می توانید روی کاربردهای روغن نارگیل حساب ویژه‌ ای باز کنید. روغن نارگیل برای جوانسازی پوست، رفع چین و چروک صورت و جلوگیری از پیری زودرس بسیار مفید خواهد بود.

فواید روغن نارگیل برای زیباسازی پوست به این موارد ختم نشده و بانوان با استفاده از آن به عنوان یک مرطوب کننده لب ترجیح می‌ دهند که از محصولات دیگر استفاده نکنند.

روغن نارگیل برای پا

روغن نارگیل را برای بهبود ترک پا بسیار مفید است. بخش زیادی از افراد به دلیل راه رفتن زیاد، حضور در سرمای شدید، ایستادن و همچنین انجام کارهای سخت همواره با ترک در ناحیه کف پا مواجه می‌شوند. با این حال برای رهایی از این مشکل استفاده از روغن های طبیعی همواره مورد تاکید قرار گرفته است. اگر به دنبال رفع ترک و سفتی پوست کف پا هستید و قصد دارید از یک روغن طبیعی استفاده نمایید، خرید روغن نارگیل اصل را به شما پیشنهاد می کنیم. برای رهایی از این مشکل مقداری روغن نارگیل را به آرامی بر روی مناطق آسیب‌ دیده ماساژ دهید. با انجام این کار مشاهده می کنید که ترک های کف پا پس از چند روز رفع شده و پوستی نرم و لطیف دارید.

خواص روغن نارگیل برای ترک بارداری

یکی دیگر از فواید روغن نارگیل برای بارداری از بین بردن ترک های ناشی از کشش شکم خواهد بود. این روغن می‌تواند در بارداری همواره مورد استفاده قرار گیرد. ماساژ دادن شکم با استفاده از روغن نارگیل شما را یاری می کند که بتوانید از ترک های پوستی ناشی از دوران بارداری خود را دور نگه دارید.

خواص روغن نارگیل برای صورت

برای رهایی از لکه های پوستی و مشکلات پوست صورت می توانید روی محصولات طبیعی و روغن های گیاهی حساب ویژه ای باز کنید. روغن نارگیل در میان انواع روغن های طبیعی می ‌تواند گزینه‌ای کامل تر برای حفظ سلامت پوست و رفع لکه های روی صورت باشد. این روغن یک روش کاملا گیاهی و سنتی بوده که در سریعترین زمان می ‌تواند برای از بین رفتن لک صورت کیفیت خود را نشان دهد. اگر از جمله افرادی به شمار می‌ روید که دارای پوست خشک هستید، روغن نارگیل می تواند بهترین محصول برای از بین بردن لکه های پوستی شما شناخته شود.

ماسک با روغن نارگیل

ترکیب کردن یک قاشق چایخوری جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل این امکان را به شما می دهد که از محصولی کامل برای رفع لک پوستی بتوانید کمک بگیرید. این ماسک علاوه بر این می تواند به عنوان یک پاک کننده عمل کرده و با از بین بردن سلول های مرده شما را یاری کند تا پوستی درخشان و شفاف داشته باشید. پس از ترکیب کردن جوش شیرین و روغن نارگیل می توانید آن را به عنوان یک ماسک به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی نقاط مورد نظر قرار دهید. پس از طی کردن این مدت زمان با استفاده از آب سرد روی به شستشوی صورت خود بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *